G-6M6QVBXGG9




لوگو کافه تامین

هشتگ های داغ:
#کافه#قهوه#چای




cafeyab
cafeyabپنل فروشندگانمشاهده حساب کاربریسفارش های منخروج از حساب کاربری
کافه تامین



cafeyab
cafeyabپنل فروشندگانمشاهده حساب کاربریسفارش های منخروج از حساب کاربری




باریستا Barista کیست؟

یک باریستا معمولا آموزش‌های بسیار زیادی شامل کار با دستگاه و آماده‌ سازی قهوه را باید ببیند.یک باریستا علاوه بر دانش و تخصص باید علاقه بسیار زیادی به قهوه داشته باشد.

باریستا کیست؟

باریستا  به شخصی گفته می‌شود که بصورت تخصصی مسئولیت تهیه و سرو قهوه را دارد .

همچنین  به شخصی که مهارت بالایی در آماده کردن اسپرسو و نوشیدنی‌های بر پایه قهوه، مانند کاپوچینو و لاته، لاته ماکیاتو و از این قبیل را دارد نیز گفته شود.

 Barista در اصل یک کلمه ایتالیایی است و به مسئول سرو نوشیدنی‌های الکلی یا غیر الکلی عنوان می‌شده است.

این لغت در انگلیسی جنسیت خاصی ندارد ولی حالت جمع آن در زبان ایتالیایی تغییر می‌کند به طوری که باریستی ( Baristi ) به معنی چند باریستای مذکر و باریسته ( Bariste ) به چند باریستای مونث گفته می‌شود.

باریستاها معمولا در کافی‌شاپ و  کافه های خاص استخدام می‌شوند.

برای باریستا شدن باید مهارتهایی مانند چطور انواع مختلفی از نوشیدنیه بر پایه قهوه را تهیه کنید را فرا بگیرید البته در این شغل که به نوعی هنر محسوب میشود ذوق و سلیقه در کنار علاقه و پشت کار نقش مهمی را دارند.

یک باریستا معمولا آموزش‌های بسیار زیادی شامل کار با دستگاه و آماده‌ سازی قهوه را باید ببیند. سروقهوه بسیار مهم می‌باشد زیرا از لحظه آماده کردن تا زمان سرو همه چیز بر مزه قهوه تاثیر مستقیم می‌گذارد.

یک باریستا علاوه بر دانش و تخصص باید علاقه بسیار زیادی به قهوه داشته باشد. مسئولیت های شغل باریستا عبارت‌اند از:

  • انتخاب قهوه مناسب با توجه به سلیقه و ذائقه مشتریان کافه
  • خدمات به مشتریان و آماده کردن سفارشات آنها به نحو ه ایده‌آل
  • مهارت و توانایی کار با انواع دستگاه‌های مختلف بار مانند دستگاه آسیاب قهوه (گرایندر)، دستگاه قهوه ساز (اسپرسو ماشین) و….
  • شناخت کافی با انواع گونه‌ دانه قهوه 
  • تسلط بر تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد (بار سرد)
  • مهارت در تهیه هنر شیر و قهوه (لاته آرت)

هرسال رقابت‌های رسمی میان باریستاهای اعزام شده از حدود ۵۰ کشورجهان بصورت رسمی انجام می‌گیرد نام این مسابقات World Barista Championships میباشد.

لازم بذکر است باریستاهای اعزامی افراد منتخب مسابقات ملی برگزار شده در کشورشان می‌باشند که این مسابقات نیز زیر نظر سازمان رسمی آن برگزار میشود.  مسابقات (WBC) ازسری رقابت‌های بین المللی است که توسط سازمان جهانی قهوه World Coffee Events با نام اختصار WCE برگزار می‌شود که بر روی برگزاری اصولی و کیفیت مسابقات  تمرکز دارد. 

در هر مسابقه باریستا موظف است تا ۴ عدد اسپرسو، ۴ عدد کاپوچینو و۴ عدد نوشیدنی خاص ابداعی آماده  کنند که در ۱۵ دقیقه به همراه موسیقی و توضیحات مفید باید سرو و به داوران ارایه نمایند.

برگشت به بالا
رسانه های همکار

لوگو کافه تامین




استفاده از مطالب کافه تامین مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام کافه تامین و کافه یاب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به مجموعه کافه یاب تعلق دارد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.