G-6M6QVBXGG9
کافه تامین

آموزش تصویری دم‌آوری قهوه با ائروپرس AeroPress

در 14 مرحله، با یک روش استاندارد به دم‌اوری قهوه با متد ائروپرس بپردازید و از نوشیدن قهوه لذت ببرید

ائروپرس AeroPress

ائروپرس-AeroPress-آموزش

 کمپانی ايروبي سال 2005 میلادی اقدام به طراحي و توليد يکي از محبوبترین و ساده ترين قهوه سازهاي دم آوری حال حاضر دنيا به نام ائروپرس نموده است. این دستگاه بخاطر جذابیتی که داشت خیلی سریع جایگاه خاص نزد علاقمندان قهوه پیدا کرد. 

Aerobie Aeropress یک دستگاه ساخته شده از جنس پلاستیک با کیفیت است مکانیزم این دستگاه سیلندری مشابه سرنگ طراحی شده برای دم آوری قهوه است.

 تکنیک های مختلف وجود دارد که می توانید در هنگام دم کردن قهوه با ائروپرس از آن بهرمند شوید، که هر کدام به شما نتایج مختلفی میدهند. ما میخواهیم با تمرکز و آموزش بر یک روش که روش متناوب نامیده (the inverted method) میشود و میتواند یک قهوه عالی و یکنواخت به ما بدهد.

مرحله۱

دستگاه ائروپرس را مشابه تصویر زیر مونتاژ نمایید. وبطوریکه از اعداد مشخص است آن را وارانه اگه دارید. سیلند را بیشتر از ۵ میلیمتر پایین ندهید یا اینکه حجم زیادی برای آب در محفظه پیشتون را نگیرید.

	ائروپرس AeroPress آموزش ۱

مرحله ۲

ائروپرس را توسط کتری مخصوص با آب گرم پر کنید تا محفظه گرم شود. در طول زمان دم آوری دمای همه مکانیزم باید بالا و ثابت باشد که به ما امکان کنترل بیشتر در زمان دم آوری و خروجی مناسب بدهد.

ائروپرس AeroPress آموزش ۲

مرحله ۳

دو فیلتر کاغذ را در محفظه فیلتر قرار دهید. ما همیشه از دو فیلتر استفاده می کنیم وقتی جها دم آوری از Aeropress استفاده میکنیم با هدف داشتن یک نوشیدنی با کیفیت و شفاف تر.

ائروپرس AeroPress آموزش ۳

مرحله ۴

سیلندر را فشار دهید به سمت پایین و داخل محفظه تا اینکه تمام آب در ظرفی که برای قهوه خود استفاده می کنید تخلیه گردد. در این مرحله فیلتر و محفظه فیلتر کامل شستشو و تمیز میشود برای فرایند دم آوری عالی

ائروپرس AeroPress آموزش ۴

مرحله ۵

قسمت بالایی را بردارید و Aeropress را دوباره نصب کنید.

ائروپرس AeroPress آموزش ۵

مرحله ۶

۱۵ گرم قهوه تازه و آسیاب شده یکدست را با استفاده از ترازوی دقیق وزن کنید. و آن را داخل محفظه بریزید سپس به دو طرف ائروپرس ضربه بزنید تا بستر یک سطح صاف و یکنواخت از قهوه حاصل شود.

ائروپرس AeroPress آموزش ۶

مرحله ۷

حال شما آماده انجام فرایند دم‌آوری قهوه هستید. ترازو را مجدد صفر کنید, آب گرم را در مرکز بستر قهوه آسیاب شده بریزید تا زمانی که ترازو عدد ۳۰ گرم را نشان دهد. شمارش معکوس ریختن را شروع کنید.

ائروپرس AeroPress آموزش ۷

مرحله ۸

بوسیله ابزار هم زن قاشق مانند شروع به هم زدن نمایید و مطمین شوید قهوه آسیاب شده در مقدار کم آب حل شده باشد. برا ی مدت ۳۰ ثانیه و مرحله پیش تزریق منتظر بمانید.

 شما باید حباب های کوچک که از قهوه خارج میشوند را ببنید. این فرایندگاززدایی قهوه است، که آب را قادر می سازد که از تمام ظرفیت قهوه بهرمند شوید.

این یک گام ضروری ومهم است که هرگز نباید در آن عجله کرد.

ائروپرس AeroPress آموزش ۸

مرحله ۹

هنگامی که در شمارش معکوس ساعت شما 30 ثانیه خوانده می شود، مابقی آب را داخل اروپرس بریزید.شما باید عدد 250 گرم در ترازوی خود را مشاهده کنید.

فرایند Aeropress شما در این نقطه تقریبا کامل خواهد شد. به همین دلیل مهم است که آن را به درستی مونتاژ کنید، سیلند را تا عمق زیاد فشار ندهید.

	ائروپرس AeroPress آموزش ۹

مرحله ۱۰

قهوه را ۳ مرحله و در یک جهت هم بزنید. درپوش را با فیلتر بر روی واحد جهت حفظ گرما بجرخانید تا زمانی که دم آوری در حال اجرا است.

ائروپرس AeroPress آموزش ۱۰

مرحله ۱۱

واحد را از روی ترازو بردارید, و انرا روی یک میز و سطح صاف قرار دهید , به آرامی قسمت بالای Aeropress را پایین بیاورید تا سیلندر بیشتر در پیستون دستگاه وارد شود. فشار هوا را از طریق فیلترها خارج کنید. مطمئن شوید که هیچ هوایی بین شکاف قهوه و درپوش فیلتر وجود ندارد. این خیلی مهم است که فشار آب به دستگاه درست وارد و ریخته شده باشد. نوع ونحوه درست فشار به شما اطمینان دم آوری یک قهوه خوب که over یا under extract نباشد را میدهد.

ائروپرس AeroPress آموزش ۱۱

مرحله ۱۲

آب را از درون ظرف سرو خارج کنید و بصورت سروته (وارانه) روی Aeropress قرار دهید.

ائروپرس AeroPress آموزش ۱۲

مرحله ۱۳

هنگامی که زمان سنج زمان خود را به 1:40 می رساند، به اطراف بچرخانید تا قهوه بدرستی از فیلتر خارج و به داخل ظرف سرو هدایت شود. غوطه ور شدن
باید 20 ثانیه طول بکشد و کل زمان دم 2 دقیقه باشد.

ائروپرس AeroPress آموزش ۱۳

مرحله ۱۴

قبل از لذت بردن از قهوه خود، مطمئن شوید که تجهیزات را برای استفاده های آینده شستشو شده باشند. کلاهک فیلتر را بردارید و تفاله فشرده فشرده قهوه را در سطل زباله بریزید. دستگاه را با مایع و آب گرم شسته وتمیز و سپس خشک نمایید.

رسانه های همکار
لوگو کافه تامین
استفاده از مطالب کافه تامین مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام کافه تامین و کافه یاب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به مجموعه کافه یاب تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.